Przedszkole nr 2 w Warszawie
Raport z ewaluwacji wewnętrznej 2018/2019
Podsumowanie
Pobyt dziecka w przedszkolu jest zorganizowany według ściśle zalecanych i przestrzeganych proporcji zagospodarowania czasu. W ustalonym rytmie dnia dziecka w przedszkolu w odniesieniu do ramowego rozkładu dnia przewidziany jest czas na aktywność i wyciszenie dzieci. Uwzględniony jest czas na odpoczynek dzieci, przewidziany jest czas na zabawy ruchowe, zabawy sprzyjające rozwojowi zainteresowań dzieci i ich aktywności, w tym na świeżym powietrzu. Zdaniem nauczycieli warunki lokalowe i wyposażenie przedszkola odpowiadają potrzebom dzieci. Sale dydaktyczne są czyste i przestronne oraz wyposażone w zabawki i pomoce dydaktyczne. W salach meble i zabawki dostosowane do wieku i wzrostu dzieci, wywieszone są adekwatne do wieku tablice edukacyjne. Stoliki i krzesełka dostosowane do wzrostu dzieci, każda sala dydaktyczna jest wyposażona w zabawki i pomoce dydaktyczne, instrumenty muzyczne, komputer, sprzęt audio. Wszystko to pozwala na takie zorganizowanie procesów edukacyjnych, które sprzyjają zróżnicowaniu metod nauczania, uatrakcyjniają zajęcia, a jednocześnie ułatwiają zapamiętanie wiadomości i motywują uczniów w procesie uczenia się.
Na podstawie analizy dokumentów ( dzienniki zajęć lekcyjnych, plany pracy wychowawczo –dydaktycznych, arkusze obserwacji, sprawozdania semestralne) oraz ankiet skierowanych do rodziców i nauczycieli sformułowano mocne i słabe strony.
Mocne strony
Procesy edukacyjne w przedszkolu są realizowane z wykorzystaniem zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej. Nauczyciele dostosowują je do potrzeb i możliwości dziecka, czasu potrzebnego do zrealizowania poszczególnych treści. Większość ankietowanych rodziców uważa, że przedszkole zaspakaja potrzeby edukacyjne ich dzieci.
Procesy edukacyjne przebiegające w przedszkolu są monitorowane i doskonalone, a wnioski z monitorowania procesów edukacyjnych są wykorzystywane przy planowaniu w kolejnych latach. Wszystkie nauczycielki (100%) analizują przebieg procesów edukacyjnych.
Przedszkole w opinii rodziców sprzyja procesowi uczenia się ich dzieci.
Omawianie przez nauczycieli osiągnięć edukacyjnych dzieci oraz możliwość ich podniesienia daje im szansę na osiągniecie sukcesu.
W przedszkolu dokonuje się analizy osiągnięć wyników uczniów a wnioski z tych opracowań służą do doskonalenia pracy nauczycieli i tworzenia planów na kolejny rok szkolny. Przedszkole wykorzystując różnorodne środki przekazu, informuje rodziców o osiągnięciach lub trudnościach wychowanków.
Zastosowanie przez nauczycieli nowatorskich metod pracy zapewnia wszechstronny rozwój dzieci.
Słabe strony
Zdaniem 4% rodziców nauczyciele nie udzielają informacji o postępach i rozwoju ich dzieci.
Wnioski i rekomendacje do dalszej pracy:
WNIOSKI |
REKOMENDACJE |
Procesy edukacyjne w przedszkolu są realizowane na podstawie zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej. |
Konsekwentnie planować i podejmować działania w zakresie procesów edukacyjnych adekwatnych do potrzeb i możliwości uczniów. |
Procesy edukacyjne przebiegające w przedszkolu są monitorowane i doskonalone a wnioski wykorzystywane przy planowaniu procesów edukacyjnych w kolejnych latach. |
Analizować na bieżąco potrzeby |
Przedszkole sprzyja procesowi uczenia się. Nauczyciele stosują różne metody wspierania i monitorowania dzieci w procesie uczenia się. |
Kontynuować działania nauczycieli, które stwarzają możliwość osiągnięcia sukcesu każdemu dziecku.
|
Rodzice są na bieżąco informowani o postępach dzieci w nauce. Informacje te zdaniem 4% rodziców powinny być cykliczne. |
Informować systematycznie rodziców o sukcesach, postępach, zainteresowaniach, trudnościach i możliwościach dzieci. Na pierwszym zebraniu z rodzicami ustalić formy kontaktu z nauczycielem. |
W przedszkolu stosuje się nowatorskie rozwiązania, służące rozwojowi dzieci. |
Podejmować nowatorskie metody pracy z dziećmi. Podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. |