Październik

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 września 2018

1. Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele. Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich pochodzenia – sadem. Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych. Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej. Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo-ruchowej. Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom. Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych.

2. Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka. Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody. Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych. Kształtowanie intuicji matematycznej. Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów. Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem warzyw oraz sposobami ich wykorzystania.

3. Liście malowane, pod drzewami rozsypane. Dostrzeżenie zachodzących w przyrodzie zmian związanych z aktualną porą roku. Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz na ich piękno. Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

4. Las szumi jesiennie, już robi się sennie. Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody; zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu oraz cechy jesiennych dni (mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka).  Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów. Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej. Rozbudzanie poczucia estetyki. Wdrażanie do poszanowania przyrody.